Quantcast

WaPo Writer Taylor Lorenz Booted from Features Staff after False Claims

'Ms. Lorenz has been moved from the features staff to the technology team, according to three people with knowledge of the move...'

(Molly Bruns, Headline USA) Washington Post columnist Taylor Lorenz, who is best known for the doxxing of the popular Libs of TikTok admin, has been removed from the features staff at the newspaper, the Daily Wire reported.

“Ms. Lorenz has been moved from the features staff to the technology team, according to three people with knowledge of the move,” the Times wrote, adding that Senior Managing Editor Cameron Barr “has been asked to review her articles before publication, two of the people said.”

The Post did not clarify if this would make her a reporter, as opposed to a columnist.

The report comes on the tail of two corrections being made to Lorenz’s story on content creators gaining success by covering the Johnny Depp–Amber Heard trial.

...article continued below
- Advertisement -

The Washington Post was, in fact, front and center in the libel lawsuit, which was based on an op-ed Heard wrote that claimed she was a victim of domestic violence.

Her significant loss in the trial might have the Jeff Bezos-owned newspaper worried about whether its own role in publishing false claims about Depp might come under legal scrutiny.

In her article covering the Depp–Heard trial in early June, Lorenz inaccuratly attributed a comment to Depp’s lawyer Adam Waldman.

YouTubers ThatUmbrellaGuy and Alyte Mazekia, who were discussed in the article, said Lorenz never reached out to them, despite Lorenz’s statements that both content creators were unavailable for comment.

...article continued below
- Advertisement -

Initially, editors made appropriate changes for both the misquote and the lazy journalism without comment.

When they were called out for this, the Post issued corrections for both mistakes, saying “the story has also been amended to note the Post’s attempts to reach Alyte Mazeika and ThatUmbrellaGuy for comment. Previous versions omitted or inaccurately described these attempts.”

Editors also mentioned their failure to provide readers with a note in their initial correction.

“The Post removed the incorrect statement from the story but did not note its removal, a violation of our corrections policy,” the newspaper explained. “The story has been updated to note that Mazeika declined to comment for this story and ThatUmbrellaGuy could not be reached for comment.”

Mazekia, however, had to correct their correction, explaining that she was not asked for comment until after she had called out Lorenz for publishing claims that she had not responded to her request for comment.

Copyright 2022. No part of this site may be reproduced in whole or in part in any manner without the permission of the copyright owner. To inquire about licensing content, use the contact form at https://headlineusa.com/advertising.
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

TRENDING NOW

- Advertisement -
- Advertisement -

- Advertisement -